§ 1

 

KLUBBENS FORMÅL.

 

Er, at etablere og fastholde et godt og solidt kammeratskab.

 

Er, at sikre medlemmer bevarer ”det indre legebarn”.

 

Er, at medlemmerne, hjælper og støtter hinanden med de evner og ressourcer hver især besidder.

 

§  2

 

MEDLEMSKAB.

 

Klubben kan højst bestå af 8 mandlige medlemmer.

 

Man kan optages som medlem, hvis man har været gæst 3 gange. Optagelsen foregår ved afstemning, og alle klubbens medlemmer skal stemme for optagelsen.

 

Afstemningen forgår hemmeligt og skriftlig,

og den der stemmes om må ikke selv være tilstede.

 

Gæster der er under optagelse, kan deltage

i fester/sammenkomster, hvis de selv betaler, og alle medlemmer stemmer derfor.

 

Gamle medlemmer, som har været medlem i over 1 år, og som ønsker, at være med til en fest/sammenkomst, kan dette lade sig gøre, såfremt alle klubbens medlemmer er enige, det gamle medlem selv betale sin andel.

 

§  3

 

KONTINGENT.

 

Er det af generalforsamlingen fastsatte beløb, for tiden Kr. 200,00 pr. md. Dog er december md. kontingent fri.

 

Medlemmer betaler selv for den gæst han har med, fortiden Kr. 25,00 pr. gang.

 

Ved gæst udeblivelse betaler det medlem som har anmeldt hans  ankomst Kr. 25,00.

 

Hvis aftenens arrangement koster mere end

Kr. 25,00 pr person, betaler gæsten selv differencen.

 

Nye medlemmer betaler sin % andel af det

der er i kassebeholdning ved indmeldelse, + 1 md. kontingent.

 

Der må kun skyldes kontingent for 3 måneder, kontingent restance skal altid være indbetalt inden generalforsamlingens start.

 

§ 4

  

MØDER.

 

Det tilstræbes, at der afholdes et møde ca. hver 3. uge.

 

På mødeaftenerne mødes der officielt kl. 18,00. Hvis arrangementet kræver det, kan tidspunktet dog rykkes.

Efter Kl. 23,00 skal alle være enige om, at det tæller til tavlen.

 

Afbud meddeles senest 24 timer før møde, gælder også gæster. Undtaget herfor er dog akut sygdom.

 

Tilmelding af gæster skal ske senest 24 timer før.

 

Ved for sent fremmøde betales der Kr. 25,00.

Ved udeblivelse uden afbud betales der Kr. 25,00.

 

Gevinster ved alt spil tilgår klub kassen.

 

Aktiviteterne hemmeligholdes på klub aftener, såvel som på turene. Aktiviteter betales af klubben.

Der må max bruges det, der svarer til 1 md. kontingent pr. aften. Dog må bestyrelsen godkende, at der bruges et større beløb, såfremt det skønnes at arrangementet giver ”value for money” samt at klub-økonomien tillader det.

 

Der må højest påføres 3 aktiviteter til spilletavlen pr. mødeaften. De må ikke være ens, altså fodbold er fodbold, håndbold er håndbold og dart er dart.

 

Den der afholder aktiviteterne starter selv alle spil den dag. Hvis man ikke selv kan være med i et spil på grund af  ”fordel” får gennemsnit, oprundet til nærmeste hele tal.

 

Møder man ikke op på klub aftener får man sidste pladsen i de konkurrencer, de fremmødte har deltaget i.

 

Det medlem der FØRER på tavlen, bærer DEN GULE FØRER TRØJE. På årets sidste 3 klubaftener hemmeligholdes resultaterne til tavlen, og det samlede resultat offentliggøres ført på Generalforsamlingen.

 

Til hver mødeaften skal værten/arrangøren i god tid og senest 24 timer før mødet oplyse, hvilket udstyr, påklædning og lign., der skal medbringes til mødet, samt give besked om, hvilken trøje/klubtøj, der skal benyttes.

Hvis der ikke meldes noget ud, er det t-shirt med sort skrift, der skal benyttes.

 

§  5

 

BAMSEN

 

I klubben er der en Bamse en såkaldt B.B. bamse. Bamsen er en vandrepokal, der tildeles til den, der har gjort sig særligt uheldig bemærket på mødeaftenen.

 

Bamseværdigheden afgøres suverænt af den seneste indehaver.

Bamsen kan og må maksimalt skifte indehaver 1 gang under hvert møde.

 

Den der i årets løb har haft bamsen flest gange vinder den til ejendom, og skal således købe en ny for egen regning.

 

Såfremt bamsen glemmes til et møde skal indehaveren betale en bod til kassen på Kr. 25,00.  Bamseværdigheden opretholdes i denne forbindelse, som om den var tildelt på ny.

 

§  6

 

GENERALFORSAMLING

 

Ordinær generalforsamling afholdes hvert år sidst i november.

Generalforsamlingen kan kun afholdes hvis alle medlemmer deltager.

 

Indkaldelse skal være medlemmerne i hænde mindst 3 uger før generalforsamlingen.

 

Forslag og vedtægtsændringer skal være Bestyrelsen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen.

 

Dagsorden:

 

1

Formanden åbner generalforsamling og byder velkommen

2

Valg af dirigent og referent

3

Bestyrelsens beretning

4

Indkommende forslag / vedtægts ændringer

5

Regnskab og budget - herunder fastlæggelse af kontingent

6

Valg af Formand

7

Valg af Kasserer

8

Valg af Sekretær

9

Valg Revisor

10

Valg af 3 revisor suppleanter (disse aftaler indbyrdes rækkefølge)

11

Valg af festudvalg

12

Uddeling af præmier

13

Eventuelt

 

Generalforsamlingens beslutninger træffes ved simpelt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

 

§  7

  

VEDTÆGTSÆNDRINGER

   

Vedtægtsændringer kan kun ske på generalforsamlingen, og skal vedtages med 2/3 af de på generalforsamlingen fremmødte medlemmer.

 

§ 8

 

 KLUBBENS OPLØSNING

 

Opløsning af klubben kan kun ske, når 3/4 af klubbens medlemmer stemmer herfor. Afstemningen skal foregå skriftlig og hemmelig.

 

Ved opløsning af B.B. klubben af 82 deles klubbens formue lige blandt medlemmerne.

 

§ 9

 

ANDRE VEDTÆGTER M.M.

 

Retningslinier for den af festudvalget planlagte årlige sammenkomst:

 

På klubbens årlige generalforsamling nedsættes et festudvalg/turudvalg, bestående af to af klubbens medlemmer. Disse 2 medlemmer arrangerer næste års tur.

En gang om året arrangeres en weekend tur, hvor vi drager af sted i én eller flere dage. Hvert medlem kan invitere hustru, kæreste eller veninde med på turen (kun én pr. medlem)

 

Retningslinier for den af festudvalget planlagte årlige sammenkomst:

Der budgetteres med et beløb på 1.500,- kr. pr. deltager (d.v.s i alt 21.000 kr.), hvis alle medlemmer deltager med partner/hustru/kæreste eller veninde.

 

Hvis et medlem giver besked, indenfor den af festudvalget fastsatte tidsfrist, at han deltager uden partner/hustru/kæreste/veninde, tilgodeskrives 1.500,- kr. til medlemmet. Beløbet bruges til dækning af kontingent & spillegæld i året efter den afholdte sammenkomst. Hvis et medlem giver besked, indenfor den af festudvalget fastsatte tidsfrist, at han ikke deltager, tilgodeskrives 3.000,- kr. til medlemmet. Beløbet bruges til dækning af kontingent & spillegæld i året efter den afholdte sammenkomst.

 

Aftaler om klubanliggender kan kun foregå medlemmer imellem.

 

Eksklusion af et medlem, kan kun ske hvis alle de andre medlemmer er enige

 

Ved udmeldelse sker der ingen tilbagebetaling, og man skal havde betalt op til den dato, man udmelder sig. Udmeldelse skal ske til formanden.

 

Det er på  generalforsamlingen den 29. november 2003 besluttet at etablere en jubilæumsfond.  Der indbetales ekstraordinært kr.100,-  pr. måned sammen medkontingent til fonden. Der indbetales ikke til jubilæumsfonden i december måned.

Jubilæumsfonden bibeholdes, således at den direkte udgift pr. person bliver minimal. (kr. 100, pr måned med start efter 2012 jubilæumsturen.

 

Et medlem kan ikke kræve det indbetalte beløb tilbage ved udmeldelse eller eksklusion.

 

Klubbens hjemmeside www.bbklubben.dk opdateres  (min 2 gange om året) med billeder, statistiker og gerne links til relaterede emner til arrangementerne.

 

Klubsangen skal afsynges inden spisning på alle klubaftenerne. Der tildeles en bøde på kr. 25 hvis dette ikke overholdes.

 

Ved klubbens opløsning betragtes beløbet som en del af klubbens formue.

 

Priser:

 

Kontingent

200.00 kr

Gæst

25.00 kr

For sent

25.00 kr

Udeblivelse

25.00 kr

Uden afbud

25.00 kr

Glemt bamse

25.00 kr

Glemt BB-tøj

25.00 kr

Glemt klubsang

25.00 kr

'Hak' i bollerne

25.00 kr

 

Klubben giver gaver i forbindelse med følgende anledninger:

·Klubmedlems runde fødselsdag

·Klubmedlems samboende runde fødselsdag

·Klubmedlems bryllup, kobberbryllup, sølvbryllup og guldbryllup

 

Beløbsstørrelsen er p.t. fastsat til kr. 500,-.

 

Medlemmer bør under hvert BB møde/arrangement udvise almindelig og sømmelig omgang med det danske sprog og undlade at moppe, bruge ukvemsord om eller gøre nar af andre. 

 

Ovenstående vedtægter for B.B. klubben af 82 er vedtaget på generalforsamlingen

den 25. november 1982 og senest revideret (markeret med ___) den 23. november 2013 på Generalforsamlingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medlemmer:

 

                     

Henning Hansson, Formand

Benny Rosenkjær, Sekretær

Erik Hansen, Kasserer

Gerth Jensen, menigt medlem

Knud Erik Petersen, menigt medlem

Henrik Volt, menigt medlem

Kim Kolling, menigt medlem

 

 

BB-Klubben af 1982